Wednesday, March 5, 2014



Nišville 2014. slavi 20 godina džeza i 5 godina volontiranja na festivalu




Nišville je džez festival sa najdužom tradicijom u Srbiji, festival koji ima status manifestacije od nacionalnog značaja, jedina kulturna manifestacija naše zemlje sa statusom nacionalnog brenda. Sa ukupnom posetom, poslednjih godina, od skoro 100.000 ljudi, Nišville je najposećeniji džez festival jugoistočne Evrope.




Ovogodišnji Nišville jazz festival biće održan od 14. do 17. avgusta na niškoj Tvrđavi. Istorijat festivala možete pogledati na www.nisville.com. Učešće na Nišville jazz festivalu 2014, do sada su potvrdili brazilska pijanistkinja i pevačica Tania Maria, američka pevačica nigerijskog porekla Iyeoke koju mnogi nazivaju crnom Ejmi Vajnhaus, najbolji evropski big bend Brussels Jazz Orchestra...



Svakako, ovogodišnje izdanje neće proći bez volonterske podrške. Nišville sve češće dobija epitet festivala džeza i volontera, čime pokazuje društveno odgovornu ulogu u razvoju i edukaciji mladih. Kroz volonterski program festivala do sada je prošlo preko 1000 volontera, počev od 2010. godine. Za 4 godine volonterski tim je okupio mlade iz preko 100 gradova države i inostranstva. 2012. godine je tim dobio priznanje Grada Niša u vidu zlatnika sa likom Cara Konstantina za poseban volonterski doprinos promociji i razvoju kulture, a krajem 2013. je volonterski program proglašen od strane Krovne organizacije mladih Srbije za najbolji omladinski projekat u toj godini.

Konkurs za volontiranje na festivalu biće otvoren sredinom maja. Na predstojećem festivalu biće angažovano 350 volontera iz zemlje i inostranstva. Oni će biti raspoređeni u 12 sektora (pomoćnik vođe tima, domaćin publike, domaćin muzičara, domaćin zvanica – bubamara, protokol – pčela, marketing, pres, tehnička podrška, logistika, ketering služba, radionica, obezbeđenje – redarska služba).



Ovde možete pročitati neke od izjava volontera nakon volontiranja na prethodnima festivalima:
• Lepo je to što je u okviru volontiranja bilo puno druženja i finih ljudi, upoznala sam Niš, upoznala sam neke džez izvođače. • Znači najbolje leto u mom životu!!! Osim toga što sam se osećao korisnim za festival i što sam bio deo njega upoznao sam ljude za kakve sam mislio da ne postoje. Ljudi hvala Vam. • Mislim da mi je najviše koristilo to što sam se bliže upoznao sa volonterskim menadžmentom i to što sam video da timski rad izvlači iz mene ono najbolje. Rad sa mladim ljudima donosi radost, naročito na festivalu ovog tipa. • Koristilo mi je to što sam slusšla kvalitetnu muziku, otkrila neke nove bendove, upoznala veliki broj pozitivnih ljudi i naučila nešto novo. • Sticanje veoma dobrog volonterskog iskustva, upoznavanje izuzetnih ljudi i druženje sa njima, blizak kontakt sa izvođačima. • Mogućnost da iz nekog drugog ugla upoznam izvođače i čujem neke nove bendove za koje ranije nisam čula. • Prilika da nešto novo naučim, da radim u timu i u organizaciji nečeg velikog, kao i to da zapravo koristim strane jezike koje znam praktično. 

• Pre svega to što sam prisustvovala jednoj dobroj organizaciji, samom tom timskom radu, a naravno i što sam mnogo toga saznala o džezu, jer iskreno nisam bila toliko upućena, a ovo je dosta doprinelo mojoj edukaciji o tome. • Apsolutno sve je bilo korisno. Izdvojila bih poznanstva koja sam stekla, iskustvo u volontiranju i radu sa drugima. Postala sam svakako i strpljivija i naučila dosta o timskom radu. Takođe sam usavršila svoj engleski. Hvala vam na tome! • Dobro je što smo dobili sertifikate, jer će nam možda značiti za neko naredno volontiranje ili možda posao. • Najviše mi je koristilo iskustvo u Press centru, jer studiram novinarstvo i svaki kontakt sa novinarima tokom novinarskih konferencija priprema me za ono čime ću se baviti. • Sticanje novih prijatelja sa kojima sam nastavila da se družim i posle festivala; bliže upoznavanje sa organizacijom i funkcionisanjem jednoj velikog festivala. • Nišville je za mene jedno novo iskustvo. Puno toga sam naučila o volontiranju, i stekla brojne nove prijatelje.






Utiske sa festivala možete pročitati i na volonterskom blogu http://nisvillepv.blogspot.com/
kao i na zvaničnoj Fejsbuk stranici https://www.facebook.com/jazzvolunteers.







Ni izvođači nisu ostajali ravnodušni prema volonterima. Veliki broj domaćih i svetskih imena džez scene je upućivao pohvale. Velikan srpskog džeza Miša Blam istakao je da su volonteri deo vizit karte festivala. Veliki broj domaćih i stranih medija je prenosio volontersku priču festivala.




Ne oklevajte, dobrodošli na Nišville 2014.

0 comments:

Post a Comment